مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 فروردین 1399 ساعت 10:052020-03-26پزشكي

غربالگری 147 هزار و 500 نفر در قشم


رییس شبکه بهداشت روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: از این تعداد 19 نفر احتمال ابتلا به کرونا تشخیص داده شدند که برای انجام تست های تشخیصی به مراکز درمانی و بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم ارجاع داده شدند.

حمیدرضا بهزادی افزود: 153 هزار نفر در شهرستان ساکن هستند که شماره تماس آنان به کمک سامانه سیب استخراج شده و همه انان در این غربالگری شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون تمام روستاهای جزیره قشم در این غربالگری شرکت کردند و 4 درصد باقیمانده جمعیت نیز از شهرهای درگهان و قشم به زودی در این غربالگری مشارکت داده می شوند.

بهزادی اضافه کرد: حدود سه هزار شماره تماس نیز پاسخگوی تماس های 4030 نبوده اند که از آن ها درخواست می شود برای پایش سلامت خود به مرکز جامع سلامت شهید ذاکری شهر قشم و مرکز جامع سلامت شهر درگهان مراجعه کنند.

تا کنون پاسخ آزمایش کرونای 18 نفر در قشم مثبت بوده است.

ویروس کرونا که رسما کووید – 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از 150 کشور سرایت کرده است.

کرونا مانند سایر ویروس های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری های خود ایمنی می تواند خطرناک باشد و مرگ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری 147 هزار و 500 نفر در قشم

غربالگری 147 هزار و 500 نفر در قشم