مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 فروردین 1399 ساعت 06:552020-03-27بين الملل

کمربند انفجار را دور «اسپهبد خورشید» فعال کرده اند!


شرکت های معدنی فعال در سواد کوه مازندران نخستین روز از فروردین سال 1399 را انتخاب کردند تا معادن سنگ شان در عرصه و حریم غار اسپهبد خورشید را برای منافع شان منفجر کنند و حالا تنها خبر موجود ریزش بخشی از کوه در عرصه ی این محوطه ی تاریخی است، - البته اگر آسیب های وارد شده به روستای منطقه را در نظر نگیریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حدود 39 ماه از نخستین گزارش هایی که تهدیدهای رو به رشد اسپهبد خورشید را منتشر می کردند، می گذرد.

تهدیدهایی که اول و آخرش به فعالیت معادن سنگ دور تا دور غار اسپهبد در سوادکوه مازندران می رسید و میدان تیری که گاهی محل تمرین نظامیان منطقه است، اما در این میان یک تفاوت بزرگ بین سه و سال و اندی قبل با امروز برای محوطه ی تاریخی اسپهبد و غارهایش وجود دارد و آن این که امروز گویا تیشه ها برای کندن ریشه ی اسپهبد به ماشین های مکانیکی تبدیل شده اند .

نخستین خبرها را مردم منطقه منتشر کردند، در شرایطی که برای قطع زنجیره ی انتقال ویروس کرونا فعالیت های نه چندان مهم در کشور تعطیل شده اند، شرکت­های معدنی بدون تعطیلی و بی­ وقفه به اقدامات خود در این محوطه به سنگ شکنی در دل کوه ها مشغول شدند و تا کنون پس از تخریب همه ی حریم درجه یک و بخش­هایی از عرصه دژ صخره­ای تاق فرامرز، این بار به عرصه دژ صخره­ای کیجاکرچال تعرض کردند که در اثر تخر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمربند انفجار را دور «اسپهبد خورشید» فعال کرده اند!

کمربند انفجار را دور «اسپهبد خورشید» فعال کرده اند!