مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 فروردین 1399 ساعت 20:202020-03-27اقتصادي

گیاه اسپرس می تواند جایگزین یونجه باشد


گیاه اسپرس می تواند جایگزین یونجه باشد.

- ایسنا/لرستان یک دکترای تغذیه دام گفت: گیاه اسپرس می تواند جایگزین یونجه باشد.

دکتر بهروز یاراحمدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: ایران با وجود دارا بودن تنوع اقلیمی وسیع و وجود منابع محیطی و ذخایر گیاهی غنی در زمره کشورهای واردکننده علوفه دامی و نیز مواد پروتیینی قرار دارد و هرساله نیز تقاضا برای مواد پروتیینی افزایش می یابد.

وی ادامه داد: اسپرس از جمله گیاهان علوفه ای است (Onoychis viciifolia) که به لحاظ تولید علوفه باکیفیت و قابل رقابت با یونجه در میان علوفه های مرتعی و زراعی مورد توجه است.

یاراحمدی افزود: این گیاه سازگاری وسیعی به ویژه در مناطق سردسیری دارد و در این مناطق برای تولید علوفه مورد استفاده قرار می گیرد.

این عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: اسپرس در مناطق گرم نیز به خوبی استقرار یافته و در برخی از مناطق عملکرد آن حتی از یونجه بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال اسپرس در مقایسه با یونجه عموماً بازده تولید کمتری دارد اما به عنوان جایگزین مناسب در مناطق خشک و کم آب رشد بهتری نسبت به یونجه دارد.

یاراحمدی گفت: این گیاه به دلیل داشتن ریشه های عمیق به خشکی مقاوم است و در مناطقی با بارندگی سالانه 300 میلی مترمی توان آن را به صورت دیم کشت کرد و در چنین شرایط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیاه اسپرس می تواند جایگزین یونجه باشد

گیاه اسپرس می تواند جایگزین یونجه باشد