مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 فروردین 1399 ساعت 01:102020-03-27سياسي

مروری بر 30 مصوبه مهم مجلس دهم


مجلس دهم در چهار سال گذشته قوانینی را از لوایح مربوط به FATF تا تخفیف مجازات اعدام محکومین مواد مخدر و تصویب قانونی برای بازگرداندن سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد به تصویب رساند.

- مجلس دهم در چهار سال گذشته قوانینی را از لوایح مربوط به FATF تا تخفیف مجازات اعدام محکومین مواد مخدر و تصویب قانونی برای بازگرداندن سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد به تصویب رساند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس در طول دوره نمایندگی خود براساس قانون اساسی دو وظیفه اصلی قانون گذاری و نظارت را برعهده دارند؛ نمایندگان مجلس دهم نیز در طول دوران فعالیت خود همانند اسلاف خود در کنار انجام وظیفه نظارتی شان، قوانین متنوعی را وضع کردند.

البته کارشناسان بسیاری و حتی شخص علی لاریجانی در طول دوره دوازده ساله ریاست خود بر مجلس معتقدند که کشور با تورم قوانین مواجه است و باید بیش از تصویب قانون جدید به فکر پالایش و تنقیح قوانین فعلی و نظارت بر حسن اجرای آنها بود.

البته تمام قوانین هم با مصوبه مجلس به سرانجام نمی رسند و بسیاری از آنها به سد شورای نگهبان برمی خورد یا در مواردی مدت های مدید در انتظار اعلام نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام باقی می ماند و بعضا بدون خاصیت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر 30 مصوبه مهم مجلس دهم

مروری بر 30 مصوبه مهم مجلس دهم