مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 فروردین 1399 ساعت 02:052020-03-27اجتماعي

پیش بینی بارش های رگباری و طغیان رودخانه ها در ایلام


مجتبی میهن پرست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی که از بامداد امروز فعالیت خود را آغاز کرده است، اواخر روز یکشنبه از آسمان استان ایلام خارج می شود.

وی افزود: بارش های این سیستم به صورت رگباری و نقطه ای و همراه با رعد و برق است و در عصر شنبه به شدت بارش ها اضافه می شود و دامنه پراکنش آن کل استان را در بر می گیرد که بر اساس بارش های نقطه ای میزان بارش ها متغیر خواهد بود.

میهن پرست یادآور شد: رگبار، رعد و برق، صاعقه، وزش شدید باد، مه گرفتگی در گردنده ها و بارش تگرگ در مناطق مستعد از پیامدهای جوی این سامانه است.

وی گفت: طغیان رودخانه ها و مسیل ها، آبگرفتگی معابر، کندی در تردد، لغزندگی مسیرها، کاهش دید در جاده های کوهستانی و گردنه ها به علت مه گرفتگی از مخاطرات این سیستم بارشی است.

میهن پرست یادآور شد: عشایر در صورتی که در حال کوچ هستند از اتراق در حاشیه رودخانه ها اجتناب ورزند و دامداران نیز از چرای دام خود در ارتفاعات خودداری کنند و رانندگان هم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و کشاورزان و مرغداری ها مخاطرات بارش های تند رگباری و صاعقه را جدی بگیرند.

وی افزود: با خروج این سامانه از استان در روز یکشنبه از روز دوشنبه سامانه جدیدی وارد ایلام می شود که اطاعات در مورد این سیستم بارشی در روزهای آتی اطلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی بارش های رگباری و طغیان رودخانه ها در ایلام

پیش بینی بارش های رگباری و طغیان رودخانه ها در ایلام