مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 فروردین 1399 ساعت 02:452020-03-27اقتصادي

هوبره از زندگی تا زنده گیری


هوبره نوعی از درناسانان است که پرنده ای با شهرت بین المللی شناخته می شود هرچند مهد این پرنده آفریقا است اما در فصول پاییز و زمستان از کشور روسیه به ایران و شرقی ترین شهرستان های خراسان جنوبی مهاجرت می کند.

نقاط مستعد در خراسان جنوبی هوبره را دامن گیر کرده به طوری که الان شاهد زاد و ولد این پرنده در استان هستیم و در تمام فصول سال می توان این گونه کمیاب جانوی را یافت.

نحوه مبارزه، معرف هوبره به عنوان بمب افکن کویر است زیرا بسیاری از پرندگان شکارچی همچون عقاب و شاهین در شکار این گونه جانوری محکوم به کوری هستند، اگر در هنگام پرواز با خطر حمله یک پرنده شکاری روبه رو شود، مدفوع چسبناک خود را مانند بمب به سمت پرنده شکاری پرتاب می کند اما متاسفانه اقبال به شکار توسط انسان ها برای این پرنده زیاد است.

جواهر کویر به عنوان یک گونه در معرض انقراض امروز نیازمند توجه بیشتر توسط مردم و سازمان های ذیربطی همچون سازمان محیط زیست است تا این گونه تازه بومی شده در استان بماند و شاهد حیات وحش غنی در مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی باشیم.

گسترش فرهنگ محیط زیستی لازمه جلوگیری از شکار غیرمجاز مرزنشین و حامی محیط زیست خراسان جنوبی گفت: جلوگیری از شکار غیرمجاز نیازمند گسترش و تقویت فرهنگ محیط زیست است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوبره از زندگی تا زنده گیری

هوبره از زندگی تا زنده گیری