مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 فروردین 1399 ساعت 08:202020-03-28پزشكي

چگونه بر بی خوابی ایام کرونایی غلبه کنیم؟+12 راهکار موثر


در ایام قرنطینه و اپیدمی بیماری کرونا امکان دارد برخی از ما دچار بی خوابی های مفرط یا بدخوابی شده باشیم که این علل مختلفی از اضطراب، استرس و نامنظم شدن ریتم شبانه روزی خواب ما دارد که در این مطلب راهکارهای دوازده گانه ای برای رفع این مشکلات ارائه خواهد شد.

- گروه تفریح و نشاط؛ یکی از شایع ترین پیامدهای اضطراب و افسردگی بی خوابی است به ویژه در این ایام کرونایی و قرنطینه خانگی بسیار ممکن  است که به دلیل اخبار منفی یا ضد و نقیض رسانه های زرد و مجازی دچار این حالات شویم.

  مسئله ای که ابتدا باید مورد بررسی قرار دهیم، مصرف داروهای خواب آور است ممکن است برخی از ما برای رفع مشکلات خواب به این داروها پناه ببریم درحالیکه این داروها ریتم شبانه روزی خواب ما را باز نمی گردانند و موقت عمل می کنند.

داروهای خواب آور تنها به طور مصنوعی بر ریتم شبانه روزی خواب تأثیر می گذارند.

ممکن است در این ایام الگوهای خواب ما به دلیل ماندن در منزل ، دورکاری ، اضطراب زیاد یا هر دلیل دیگری دچار مشکل شده و تا زمانی که الگوی جایگزین ایجاد نکنیم به حالت اول بازنگردد.

  در اینجا چند راهکار برای غلبه بر بی خوابی پیشنهاد می کنیم: 1-زمان خوابیدن خود را مشخص و منظم کنید: سعی کنید طوری زندگی خود را مدیریت کنید که همیشه در یک زمان معین بخوابید و بیدار شوید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه بر بی خوابی ایام کرونایی غلبه کنیم؟+12 راهکار موثر

چگونه بر بی خوابی ایام کرونایی غلبه کنیم؟+12 راهکار موثر