مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 فروردین 1399 ساعت 09:252020-03-28سياسي

تبریک ولادت امام حسین (ع) به سبک موزه ملی ایران


موزه ملی ایران، همزمان با اعیاد شعبانیه و تولد امام حسین (ع)، تصویری از دعای صلوات بر چهارده معصوم (ع) را که روی قالیچه ی سجاده ای کتیبه دار از دوره ی صفوی نقش بسته را منتشر کرد.

- موزه ملی ایران، همزمان با اعیاد شعبانیه و تولد امام حسین (ع)، تصویری از دعای صلوات بر چهارده معصوم (ع) را که روی قالیچه ی سجاده ای کتیبه دار از دوره ی صفوی نقش بسته را منتشر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس توضیحی که روی تصویر منتشر شده، وجود دارد؛ این قالیچه ی سجاده ای، با طرح محرابی، زمینه ی سبز سیر، در سه حاشیه و چهار کتیبه بافته شده است.

حاشیه های این کتیبه را حاشیه خارجی با زمینه ی قرمز و با نقوش گل و شکوفه به رنگ های قرمز، آبی و سیاه ، در داخلِ حاشیه میانی، دعای صلوات بر چهارده معصوم (ع) ، حاشیه ی داخلی در زمینه قرمز به خط ثلث به رنگ نخودی آیه 255 سوره مبارکه البقره و بخش پایینی حاشیه داخلی با نقوش و برگ تزیین شده است.

همچنین متن قالیچه دارای طرح محرابی دالبری است.

داخل حاشیه دور این طرح به خط نستعلیق قهوه ای رنگ، آیات 40 و 41 سوره مبارکه ابراهیم (ع)، با مضمون دعای حضرت ابراهیم خلیل (ع) بافته شده است.

در قسمت داخلی طرحِ محراب در زمینه سبز سیر، داخل ترنج کوچک به خط ثلث و به رنگ نخودی در زمینه قرمز، ذکر سجده ی نماز بافته شده و بالا و پایین این ترنج، دو سر ترنج قرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبریک ولادت امام حسین (ع) به سبک موزه ملی ایران

تبریک ولادت امام حسین (ع) به سبک موزه ملی ایران