مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 فروردین 1399 ساعت 10:062020-03-28اقتصادي

نخستین اقدام عملی دولت برای جهش تولید در البرز


محمد امین فرشی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی البرز روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این استان با داشتن 11 شهرک صنعتی دولتی وخصوصی و بیش از سه هزار و 500 واحد تولیدی به عنوان یک استان صنعتی در کشور محسوب می شود و رفع برخی موانع می تواند شکوفایی تولید را در آن تسریع بخشد.

یکی از مهم ترین موانع در این استان موضوع شعاع 120 کیلومتری بود که اکنون این مشکل برطرف شده و شهرک صنعتی اشتهارد استان البرز با بیش از 2 هزار واحد صنعتی و تولیدی می تواند از مزایای این تصمیم دولت بهره مند شود.

وی اضافه کرد: براساس ماده 132 قانون واحدهای صنعتی تا شعاع 120 کیلومتری از تهران مشمول معافیت مالیاتی می شوند که در سال های گذشته تاکنون این ماده قانونی برای صنایع اشتهارد اعمال نمی شد و طبق نقشه هوایی شهرک صنعتی اشتهارد فاصله کمتری تا تهران برای آن ترسیم شده بود.

فرشی گفت: قانون منع استقرار صنایع در شعاع120 کیلومتری تهران و ترسیم محاسبه شعاع به صورت هوایی سبب شد تا واحدهای شهرک صنعتی اشتهارد که به دلیل قرار گرفتن در خارج از این شعاع،از پرداخت مالیات ماده 132 معاف بودند، ولی طی چند سال گذشته به دلیل محاسبه شعاع هوایی این معافیت برداشته شده است.

همین امر باعث شده بسیاری از صاحبان فعال این شهرک تصمیم به خروج بگیرند که این زنگ خطری برای مسئولان به شمار می آی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین اقدام عملی دولت برای جهش تولید در البرز

نخستین اقدام عملی دولت برای جهش تولید در البرز