مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 فروردین 1399 ساعت 10:262020-03-28اقتصادي

کمبود فرآورده پلاکت خون در استان مرکزی/مردم برای اهدای خون مراجعه کنند


مدیرکل انتقال خون استان مرکزی از کمبود فرآورده پلاکت خون که مورد نیاز بیماران سرطانی است، در سطح استان خبر داد و از مردم درخواست کرد برای اهدای خون مراجعه کنند.

- فاطمه السادات مهدویانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به اینکه پیش از عید استقبال خوبی از طرف دستگاه های اجرایی در راستای اهدای خون انجام شد، در حال حاضر ذخایر خونی استان مرکزی در حد مطلوب است.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا تردد مردم محدود شده و در همین راستا اهدای خون نیز کاهش یافته، در حالی که استان نیازمند برخی فرآورده های خونی است.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر مراکز انتقال خون ازدحام جمعیت نداشته و تمام ضوابط بهداشتی با دقت در حال انجام است.

مهدویانی ادامه داد: طول عمر فرآورده پلاکت خون سه روز بوده و باید روزانه تهیه شود در حالی که این فرآورده برای بیماران سرطانی استفاده می شود و با توجه به شیمی درمانی این افراد، این فرآورده نیاز جدی در استان به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: از مردم درخواست داریم صبح ها از ساعت 8 تا 12 و عصر از ساعت 3 تا 7 برای اهدای خون به مراکز مراجعه کرده و از بابت شیوع بیماری نگران نباشند چراکه ویروس از طریق خون قابل انتقال نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود فرآورده پلاکت خون در استان مرکزی/مردم برای اهدای خون مراجعه کنند

کمبود فرآورده پلاکت خون در استان مرکزی/مردم برای اهدای خون مراجعه کنند