مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 فروردین 1399 ساعت 11:102020-03-28سياسي

کرونا از راه هوا منتقل نمی شود/ تهران به پیک کرونا نرسیده است


معاون آموزشی وزیر بهداشت با بیان اینکه تصور می کنیم، حدوداً در اردیبهشت بتوانیم کرونا را تا حدودی کنترل نسبی کنیم،گفت: طبق آخرین مستندات سازمان بهداشت جهانی انتقال هوایی مسیر انتقال کرونا نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، علی اکبر حق دوست، معاون آموزشی وزیر بهداشت و رییس کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونا اظهار داشت: ویروس کرونا، ویروسی نوپدید است که در حال حاضر، اطلاعات مان نسبت به آن بسیار اندک است؛ به همین دلیل برای پیش بینی رفتار این ویروس و رفتار بشر در مقابل آن، نیاز به گذشت زمان و جمع آوری اطلاعات علمی در این زمینه داریم.

وی افزود: با اطلاعات مختصری که از دنیا و کشور تاکنون جمع آوری شده، سعی کردیم پیش بینی های قابل قبولی در مورد بیماری ارائه دهیم.

پاسخ به سوالات از طریق مدل سازی هایی صورت گرفت و به دنبال آن آگاه سازی مردم در خصوص چگونگی انتقال ویروس منجر به تغییر رفتار مردم در این مورد شد.

اکنون شاید رفتارهایی مانند دست دادن و روبوسی که جزیی از فرهنگ ما بود به جهت کنترل بیماری به صفر رسیده باشد.

حق دوست درباره زمان تقریبی کنترل بیماری کرونا در کشور، گفت: براساس مدل سازی ها تصور می کنیم، حدودا در اردیبهشت ماه بتوانیم بیماری را تا حدودی کنترل نسبی کنیم؛ البته امیدوارم اتفاقاتی مانند سفرها و دید و بازدیدهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا از راه هوا منتقل نمی شود/ تهران به پیک کرونا نرسیده است

کرونا از راه هوا منتقل نمی شود/ تهران به پیک کرونا نرسیده است