مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 فروردین 1399 ساعت 06:452020-03-29اقتصادي

عدم تخصیص ارز به محموله های برنج معطل مانده در گمرک


دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران با اعلام خبر احتمال توقف صادرات برنج از سوی کشورهای تولیدکننده بزرگ از جمله هند و پاکستان، هشدار داد: در صورت عدم تخصیص ارز به برنج های معطل مانده در گمرکات باید منتظر کمبود و گرانی برنج در بازار کشور باشیم.

- مسیح کشاورز در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا کشورهای هند و پاکستان به عنوان بزرگترین صادرکنندگان برنج به ایران واحدهای تولیدی خود را قرنطینه و صادرات برنج را تا مدت نامعلومی متوقف کردند.

وی ادامه داد: در صورت توقف صادرات، قیمت برنج در بازار جهانی افزایش پیدا می کند و از آنجایی که بانک مرکزی همچنان ارز مورد نیاز برای ترخیص برنج های معطل مانده در گمرکات را تخصیص نداده، این نگرانی وجود دارد که تجار کشورهای هند و پاکستان خواستار مرجوع شدن این برنج ها شوند تا با قیمت بیشتر و پرداخت نقدی به کشورهایی چون ترکیه، امارات و عراق صادر کنند.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران با بیان اینکه متأسفانه همچنان بانک مرکزی نسبت به تخصیص ارز مورد نیاز واردات برنج اقدامی انجام نکرده، تصریح کرد: این در حالی است که در صورت مرجوع شدن برنج های موجود در گمرکات کشور، چندی بعد باید همین محصول را با چند برابر قیمت وارد کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم تخصیص ارز به محموله های برنج معطل مانده در گمرک

عدم تخصیص ارز به محموله های برنج معطل مانده در گمرک