مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 فروردین 1399 ساعت 11:452020-03-29اقتصادي

مبارزه با آفات کشاورزی در 210 هکتار از کشتزارهای کازرون


حمید رشیدی روز یک شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مبارزه با آفت سن در مزارع گندم و جو کازرون موجب باروری بیشتر این دو محصول استراتژیک می شود.

وی افزود: یکی از مهم ترین عوامل موثر در امر مبارزه با آفت سن گندم همراهی و مشارکت کشاورزان است ، از ابتدای اسفند سال98 عملیات ردیابی سن توسط اعضای شبکه مراقبت و کارشناسان کشاورزی در مناطق مختلف شهرستان آغاز شده و تا امروز در 210 هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان با آفت سن مبارزه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون افزود:آفت سن علاوه بر کمیت، کیفیت این محصولات استراتژیک را تحت تأثیر قرار می دهد و محصول گندمی که حتی 2 تا 3 درصد سن زدگی داشته باشد، ارزش نانوایی نخواهد داشت و آرد و نان حاصله کیفیت بسیار پایینی خواهد داشت و باید تلاش کنیم این اتفاق رخ ندهد.

رشیدی ، برگزاری دوره های آموزشی، توزیع اطلاعیه های ترویجی در بین کشاورزان و بازدید مستمر کارشناسان پهنه از مزارع و ارائه مشاوره درباره نحوه، زمان، مقدار و نوع سم پاشی به کشاورزان را از جمله برنامه ها و اقدامات این مدیریت در راستای مبارزه و کنترل سن غلات عنوان کرد.

گرده افشانی 36 درصد از نخیلات در شهرستان کازرون کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون نیز با اشاره به اهمیت عملیات گرده افشانی نخیلات خرما در ا فزایش تولید خرما گفت:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با آفات کشاورزی در 210 هکتار از کشتزارهای کازرون

مبارزه با آفات کشاورزی در 210 هکتار از کشتزارهای کازرون