مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 فروردین 1399 ساعت 18:302020-03-29پزشكي

آغاز کشت آزمایشی چای ترش در گلستان


گیاه دارویی چای ترش در سطح یک هکتار به صورت آزمایشی در شهر «انبارالوم» شهرستان آق قلا کاشته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، کاشت آزمایشی گیاه دارویی چای ترش به صورت ردیفکار در شهر انبارالوم شهرستان آق قلا در سطح یک هکتار انجام گرفت.

چای ترش با نام علمی Hibiscus sabdariffa  در مناطق سرد به صورت یکساله و در مناطق گرم به صورت چند ساله رشد می کند و دارای خواص دارویی از جمله جلوگیری از فشارخون، کاهش کلسترول، کاهش قندخون و غنی از ویتامین ث است، قسمت مورد استفاده کاسبرگ گل است.

* توصیه به مبارزه با بیماری های قارچی در مزارع گندم مدیر جهادکشاورزی کلاله طی بازدیدی از مزارع گندم این شهرستان گفت: با توجه به شرایط جوی و مشاهده بیماری های لکه برگی و اهمیت کنترل بیماری ها، توصیه به مبارزه با بیماری های قارچی در دستور کار کارشناسان پهنه قرار گرفته است.

محمد علیزاده با بیان اینکه از سالیان گذشته در مزارع گندم شهرستان حداقل یک نوبت سمپاشی برای کنترل بیماری های قارچی صورت گرفته است، گفت: در طی سه سال اخیر مصرف حداقل دو نوبت قارچ کش توصیه می شود.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش عملکرد مشاهده شده از سوی کشاورزان حتی کشاورزان پیشرو سه مرتبه سمپاشی را هر ساله انجام می دهند که به راحتی به عملکردهای بالای پنج تن در مزارع دیم دست یافته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کشت آزمایشی چای ترش در گلستان

آغاز کشت آزمایشی چای ترش در گلستان