مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 فروردین 1399 ساعت 03:062020-03-29سياسي

تبعات اجتماعی و قضایی رفتار ناقضان بهداشت عمومی


با انتشار ویرس کرونا و برملا شدن آثار هولناک آن، مسوولان با اتخاذ تدابیری از جمله ضرورت قرنطینه خانگی و فاصله گذاری اجتماعی، شهروندان را به رعایت اینگونه تمیهدات فراخواندند تا در پرتو تکوین نوعی همگرایی ملی و رفتاری بتوانند بر این مهمان ناخوانده شوم فائق آیند.

با این حال و برغم همراهی بسیاری از اقشار مختلف مردم با تدابیر یاد شده، هنوز هم هستند افرادی که به این ملاحظات وقعی نمی نهند و با رفتارهای غیرمسوولانه خود در عمل سلامت همه شهروندان را به خطر می اندازند.

در این راستا و برای بررسی آثار اینگونه رفتارهای خطرآفرین و آشنایی با رهیافت های مهارکننده بیماری و تسهیلات درنظر گرفته شده برای افراد مبتلا به بیماری کوید 19، گزارشگر ایرنا در اصفهان درصدد کسب نظر مسوولان در این زمینه برآمد.

دادستان اصفهان در این زمینه گفت: رفتارهایی که با تشخیص دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و در جهت مقابله با بیماری کرونا به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی صورت گیرد، جُرم محسوب می شود.

علی اصفهانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر رفتار بیمار مبتلا به کرونا طبق تشخیص مرجع اصلی آن یعنی دانشگاه علوم پزشکی تهدید علیه بهداشت عمومی اعلام شود، این رفتار، جُرم محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعات اجتماعی و قضایی رفتار ناقضان بهداشت عمومی

تبعات اجتماعی و قضایی رفتار ناقضان بهداشت عمومی