مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 فروردین 1399 ساعت 03:302020-03-30دانش

بهاروند: تبدیل سلول های بنیادی به میراثی علمی / برای موفقیت از عهده چالش ها برآیید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یک آزمایش ساده، اما تماشایی در سال 1923، جایزه نوبل سال 1935 در رشته فیزیولوژی یا پزشکی را برای جنین شناس آلمانی، - دانشمند ایرانی برگزیده امسال جایزه مصطفی (ص) درباره زندگی و اثر برگزیده خود در حوزه زیست شناسی تکوینی توضیح داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یک آزمایش ساده، اما تماشایی در سال 1923، جایزه نوبل سال 1935 در رشته فیزیولوژی یا پزشکی را برای جنین شناس آلمانی، هانس اشپیمان (1896 تا 1941)، به ارمغان آورد، برای کشف پدیده سازمان دهنده در تکوین رویان.

این یکی از حدود ده جایزه نوبل است که تاکنون به رشته جنین شناسی تعلق گرفته و یکی از موارد کمیابی که در آن به یک پایان نامه دکتری جایزه نوبل تعلق گرفته است.

در این آزمایش مشهور، اشپیمان و دانشجو و دستیارش، هیلده مانگولد (1898 تا 1924)، پیوندی در رویان سمندر انجام دادند.

آن ها از رویان دو گونه سمندر مختلف از جنس Triturus با رنگ های مختلف استفاده کردند تا بتوانند بر اساس تاریکی یا روشنی، گیرنده و دهنده را از هم تشخیص دهند.

معلوم شد که با پیوند یک منطقه کوچک خاص از یک رویان اولیه سمندر به رویان دیگری در همان مرحله می توان جنین چسبیده ناقصی را القا کرد که با جنین میزبان رودررو باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهاروند: تبدیل سلول های بنیادی به میراثی علمی / برای موفقیت از عهده چالش ها برآیید

بهاروند: تبدیل سلول های بنیادی به میراثی علمی / برای موفقیت از عهده چالش ها برآیید