مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 فروردین 1399 ساعت 04:452020-03-30دانش

دالان های باریکه تودرتویی به نام سکونتگاه های زیرزمینی


یک عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور لرستان گفت: ایران یکی از معدود کشورهای دارای سکونتگاه های زیرزمینی است.

- ایسنا/لرستان یک عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور لرستان گفت: ایران یکی از معدود کشورهای دارای سکونتگاه های زیرزمینی است.

مسلم بیرانوند در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در گذشته های دور غارها به تناوب مورد استفاده حیوانات و انسان ها قرار می گرفتند البته حیوانات به مراتب از آنها بیشتر استفاده می کردند.

وی ادامه داد: انسان همانگونه که در آغاز با دقت در امور طبیعی و از جمله در زندگی دیگر جانداران سعی در شناخت بیشتر و غلبه بر آنها در شکار داشته با مشاهده زندگی حیوانات مختلف و پناه بردن آنها در پناهگاه های طبیعی، اشکفت ها و غارها و نیز با مشاهده خانه سازی آنها مانند لانه سازی موریانه ها و موش های کور و مورچه ها و انواع و اقسام آشیانه سازی های نمونه هایی از پرندگان، الگوهای مناسبی برای محل زندگی خود در مقابل سرما، گرمای طاقت فرسا، دشمنان و حیوانات درنده یافته است.

بیرانوند اضافه کرد: توسعه های جدید در استفاده مسکونی از زیر سطح زمین در تعداد کمی از کشورهای جهان از جمله در امریکا و استرالیا رخ داده است.

در استرالیا در چندین شهر معدنی در مناطق بیابانی این کشور درصد زیادی از مساکن و ساختمان های عمومی برای فرار از گرمای شدید هوا د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دالان های باریکه تودرتویی به نام سکونتگاه های زیرزمینی

دالان های باریکه تودرتویی به نام سکونتگاه های زیرزمینی