مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 فروردین 1399 ساعت 07:552020-03-30اقتصادي

11 اثر منقول و غیرمنقول آذربایجان غربی ثبت ملی شدند


جلیل جباری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از این تعداد پنج اثر منقول شامل سرگز مفرغی حسنلو، پارچ سفالی حسنلو، کتیبه سنگی بازار خوی و کاسه سفالی کتیبه دار خوی است افزود: شش اثر ناملموس نیز شامل غذای سنتی گوزلمه، جولابافی، کشتی سنتی گولشماخ، بازی سنتی قورد قویون، جوراب جوراب و مراسم تبرک انگور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه پرونده 15 اثر دیگر در انتظار ثبت ملی قرار دارد گفت: سال گذشته حفاظت و مرمت 106 اثر فرهنگی، تاریخی انجام شد، امسال نیز کارگاه مرمت برخی از این آثار دایر بوده و در صورت تزریق اعتبارات مورد نیاز مرمت این آثار ادامه خواهد داشت.

جباری با اشاره به انجام 24 مورد انجام مطالعه و کاوش های باستان شناسی، تعیین حریم و بررسی و شناسایی مکان و محوطه تاریخی عنوان کرد: بعد از تعیین حریم دو اثر تاریخی تپه حسنلو و قلعه تاریخی بسطام اقدامات ثبت جهانی این دو اثر نیز آغاز و پرونده آنها برای ثبت به مرکز ارسال شده است.

30 دستگاه کانکس در سواحل دریاچه ارومیه نصب شد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره احیای دریاچه ارومیه و خیل گردشگران در تابستان سال گذشته به همراه نبود امکانات رفاهی اضافه کرد: امسال چند مجتمع تفریحی و گردشگری در حال ساخت در حاشیه د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

11 اثر منقول و غیرمنقول آذربایجان غربی ثبت ملی شدند

11 اثر منقول و غیرمنقول آذربایجان غربی ثبت ملی شدند