مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 فروردین 1399 ساعت 05:052020-03-31سياسي

مسجد، هیأت و حوزه تعطیل نیست + تصاویر و فیلم


قبادیان یکی از روحانیون سوادکوه با بیان اینکه شعار قرار گاه ما این است که «مسجد، هیأت، حوزه تعطیل نیست و همه بچه های هیأتی و حزب الهی پای کار هستند» و همان گونه که در حوادث طبیعی پای کار بودیم در مقابله با کرونا ویروس پای کار هستیم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، انجام مراسم های اجتماعی برای رویداد ها و رخداد ها بیانگر انسجام اجتماعی و احترام به افراد مرتبط با آن است و مرگ به عنوان غمگین تر ین بخش زندگی هم دارای مراسم ها و تشریفاتی است که اجرای آن به معنای احترام به فرد فوت شده و تسلی خاطر بازماندگان است.

شیوع جهانی ویروس کوید-19 بسیاری از آداب، رسوم، فعالیت های متعارف زندگی را به هم ریخت که چگونگی برخورد با فوت شدگان این رخداد یکی از بخش های پررنگ آن است.

  تشییع جنازه، غسل میت، نماز میت، دفن با شرایط خاص به عنوان فرایند آخرین مرحله زندگی برای عزیزی است که از بین ما رفته است و ویروس کرونا بر این مراسم ها هم سایه سنگینی افکنده است تا درد و رنج و غم بازماندگان را دو چندان کند.

اگر فرض کنیم که خودمان یک روحانی هستیم و در شرایط عادی زندگی وظیفه دینی و عرفی ما اجرای مراسم های مرتبط با افراد فوت شده است ولی در شرایط بحرانی بیماری همه گیر کرونا باید از زوایای دیگری هم به موضوع نگاه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجد، هیأت و حوزه تعطیل نیست + تصاویر و فیلم

مسجد، هیأت و حوزه تعطیل نیست + تصاویر و فیلم