مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 فروردین 1399 ساعت 12:052020-03-31فناوري

واکنش معاون وزیر ارتباطات به نشت اطلاعات کاربران تلگرام


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شناسایی عامل جمع آوری اطلاعات کاربران تلگرام و ارجاع گزارش برای رسیدگی قضایی به دادستانی خبر داد.

- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شناسایی عامل جمع آوری اطلاعات کاربران تلگرام و ارجاع گزارش برای رسیدگی قضایی به دادستانی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پس از فیلترینگ تلگرام از اردیبهشت سال 97 که تا امروز ادامه یافته، در کنار پیام رسان های داخلی، نسخه های غیررسمی تلگرام رشد کردند و اگرچه کارشناسان امنیتی بارها استفاده از نسخه های غیررسمی را منع کردند، اکنون شماره تلفن و شناسه های کاربری 42 میلیون کاربر ایرانی تلگرام از طریق این نسخه های غیررسمی جمع آوری شده و برای فروش با قیمت 500 دلار در بازار سیاه قرار گرفته است.

این داده ها توسط گروهی به نام سامانه شکار روی سرور Elasticsearch قرار گرفته که برای دسترسی به آن هیچ گونه رمز عبور و احراز هویتی لازم نبوده است و البته این داده ها در 25 مارس، پس از آنکه یک محقق امنیتی به نام باب دیاچنکو این موضوع را گزارش داد، از این سرور حذف شده اند.

تلگرام در واکنش به این موضوع اعلام کرده که نشت داده ها از طریق تلگرام های غیررسمی صورت گرفته که با این شرکت سازگاز نبوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش معاون وزیر ارتباطات به نشت اطلاعات کاربران تلگرام

واکنش معاون وزیر ارتباطات به نشت اطلاعات کاربران تلگرام