مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 ساعت 03:152020-04-01بين الملل

کوچ عشایر به اصفهان در اوج تهدید کرونا، حرکت به سوی مرگ یا زندگی


طبق آمار اداره کل امور عشایر استان اصفهان، 9هزار و 605 خانوار عشایری در استان اصفهان زندگی می کنند که این تعداد شامل ایلات قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه هستند.

عشایر استان اصفهان شامل 27 هزار نفر عشایر ایل بختیاری در شهرهای بویین میاندشت، فریدن و چادگان واقع در غرب استان،24 هزار نفر از ایل قشقایی در سمیرم، دهاقان و شهرضا در شمال استان و حدود پنج هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه در محمدآباد و نصرآباد در ناحیه شرقی اصفهان هستند.

به جز طایفه عرب جرقویه، عشایر 2 ایل دیگر هم اکنون در استان های بوشهر، فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد و در قشلاق به سر می برند و مطابق هر سال این روزها باید به استان اصفهان باز می گشتند، اما شرایط خاص امسال و شیوع ویروس کرونا در تمامی نقاط کشور لزوم تعویق در کوچ آنان را نشان می دهد.

در همین ارتباط مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: همانطور که پیش تر مطرح کرده بودیم به دلیل شرایط خاص و شیوع ویروس کرونا نیاز است که کوچ عشایر به داخل استان به تعویق بیفتد و این زمان، وقت مناسبی برای بازگشت آنان نیست.

منصور شیشه فروش افزود: کوچ عشایر به شهرستان های استان در شرایط عادی، در فروردین و اردیبهشت هر سال انجام می شد، ولی وضعیتی که در آن بسر می بریم ایجاب می کند که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچ عشایر به اصفهان در اوج تهدید کرونا، حرکت به سوی مرگ یا زندگی

کوچ عشایر به اصفهان در اوج تهدید کرونا، حرکت به سوی مرگ یا زندگی