مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 ساعت 04:562020-04-02پزشكي

غربالگری در برابر اضطراب کرونا پنداری


معرفی مداوم نشانه های ویروس کرونا و ناشناخته بودن آن، باعث شده بود هر کس هر علائم بیماری دیگر نیز دارد، آن را به کووید 19 مرتبط بداند و حتی این اواخر، برخی افراد که سنگ کلیه داشتند آن را از علائم ویروس کرونا فرض می کردند.

با شروع فصل بهار، به دلیل حساسیت های فصلی برای افرادی که با آلرژی و سرفه و عطسه همراه است، برخی از افراد تصور می کردند، دچار ویروس کرونا شده اند و به سرعت به مراکز درمانی و بیمارستانی برای تست کرونا مراجعه می کردند.

خود پنداری نسبت به ابتلا به ویروس کرونا در آن اوایل شیوع به گونه ای بود، که در افراد اضطراب ایجاد می کرد، همان اضطراب بیماری یا خود بیمار انگاری که اضطراب سلامت نیز نامیده می شود این مساله در بین برخی از افراد مختلف به دلیل نگرانی بیش از حد در خصوص ابتلا به این بیماری، رواج پیدا کرده بود.

براساس نظر روانشناسان بهترین و موثرترین روش برای مقابله با استرس و اضطراب و بیمار انگاری خویش در این شرایط بحرانی، دور کردن شرایط ذهنی از شایعات، پیگیری نکردن اخبار ناگوار کرونا در طول روز، مطالعه نکردن پی درپی علائم ویروس کرونا است.

این عده با بیان اینکه نگرانی و استرس در هر شخصی طبیعی است متعقدند، نباید بیش از حد اضطراب و استرس به خود وارد کرد که این استرس و اضطراب بیش از حد باعث ضعف سیستم ایمنی بدن شده و خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری در برابر اضطراب کرونا پنداری

غربالگری در برابر اضطراب کرونا پنداری