مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 ساعت 07:302020-04-02سياسي

پیش نویس قطعنامه تونس برای اقدام فوری جهانی در مقابله با کرونا


تونس با ارائه پیش نویس قطعنامه ای در شورای امنیت، اقدام فوری جامعه جهانی برای مقابله با پیامدهای همه گیری کرونا از جمله رفع تحریم کشورها را خواستار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، تونس با ارائه پیش نویس قطعنامه ای در شورای امنیت اقدام فوری جامعه جهانی برای مقابله با پیامدهای همه گیری کرونا را خواستار شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام دیپلماتیک سازمان ملل گزارش داد: در پیش نویس این قطعنامه که به نمایندگی از 10 کشور عضو غیر دائم در شورای امنیت ارائه شده بر لزوم حمایت از درخواست آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل برای توقف فوری درگیری ها در همه جای دنیا به دلایل انسانی تاکید شده است.

تونس به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت در این پیش نویس پیشنهاد داده است که شورای امنیت نسبت به پیامدهای همه گیری جهانی کرونا بر امنیت غذایی و اقتصاد کشورها در سراسر جهان ابراز نگرانی کند با توجه به محدودیت هایی که بر کار، حمل و نقل، فعالیت های تجاری و صنعتی اعمال شده است.

مقام دیپلماتیک سازمان ملل گفت: حمایت 10 کشور عضو غیر دائم شورای امنیت از پیش نویس تونس به این معناست که اگر این پیش نویس در شورای امنیت به رای گذاشته شود تصویب می شود مشروط بر اینکه پنج کشور عضو دائم شورای امنیت شامل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس آن را وتو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش نویس قطعنامه تونس برای اقدام فوری جهانی در مقابله با کرونا

پیش نویس قطعنامه تونس برای اقدام فوری جهانی در مقابله با کرونا