مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 ساعت 16:302020-04-02اقتصادي

استفاده حداکثری از ماشین آلات کشاورزی در کشت برنج برای مقابله با کرونا


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: امسال باید از حداکثر ظرفیت ماشین آلات کشاورزی استفاده کنیم تا از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

- ایسنا/گیلان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: امسال باید از حداکثر ظرفیت ماشین آلات کشاورزی استفاده کنیم تا از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

مسعود الماسی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان 238هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد گفت: در بالغ بر 70 درصد از این اراضی شخم اول زده شده است و با توجه به منابع آبی خوبی که امسال بهره مند هستیم، پیش بینی می شود، سال زراعی خوبی را در پیش رو داشته باشیم.

وی افزود: امسال اراضی آماده کشت استان از ابتدای شروع شخم زمستانه تاکنون در مقایسه با پارسال دو درصد بیشتر است.

الماسی با اشاره به بارش های و آغاز به موقع شخم زمستانه افزود: خوشبختانه، بیش از یک میلیارد مترمکعب آب در پشت سد سفیدرود ذخیره شده که سال زراعی خوبی را برای شالیکاران گیلان نوید می دهد.

وی با بیان اینکه بیش از 120 بانک نشا در گیلان، نشاء برنج برای کشت مکانیزه بصورت متمرکز تولید می کنند، به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در صورت مساعد بودن کاشت مکانیزه برنج، شالیکاران با رعایت نکات بهداشتی برای داشتن محصول سالم از کشت مکانیزه استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده حداکثری از ماشین آلات کشاورزی در کشت برنج برای مقابله با کرونا

استفاده حداکثری از ماشین آلات کشاورزی در کشت برنج برای مقابله با کرونا