مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 فروردین 1399 ساعت 05:402020-04-03اقتصادي

رایزنی با وزارت جهادکشاورزی برای محاسبه و دریافت آب بهای مصرفی کشاورزان


مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از برگزاری اولین جلسه هماهنگی با وزارت جهادکشاورزی جهت محاسبه و دریافت آب بهای مصرفی کشاورزان در راستای اجرای تکالیف بودجه امسال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، محمد حاج رسولی ها گفت: با توجه به اهمیت منابع آب زیرزمینی که به عنوان منابعی حیاتی در خشکسالی های ممتد یا منقطع پشتوانه آبی بسیار مهمی برای تأمین مصارف مختلف کشور به شمار می روند و 65 درصد آب شرب و 57 درصد آب مصرفی کشاورزی کشور را تأمین می کنند، مصرف درست و بهینه آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است و نمی توان این منابع ارزشمند را بدون بها و ارزش اقتصادی در نظر گرفت.

حتی اعمال کمترین ارزش ریالی برای منابع مذکور می تواند کمک بزرگی در ایجاد فرهنگ مصرف صحیح و افزایش کارایی آب و تغییر رویکرد کنونی به نحوه برداشت آب از آبخوان ها شود.

وی افزود: در حالی که کشور ما دارای اقلیم خشک و بیابانی و سرانه آبی نزدیک به آستانه بحرانی است، در اغلب دشت های کشور برداشت آب بیش از حجم آب تجدیدپذیر و سالانه حدود 42 میلیارد مترمکعب از طریق چاه ها استحصال و در بخش کشاورزی مصرف می شود و بر خلاف سایر بخش ها هیچ بهایی بابت آب مصرفی چه از نظر ذاتی و چه از نظر هزینه های بازرسی و نظارت تحمیلی به دولت، توسط این بخش پرداخت نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی با وزارت جهادکشاورزی برای محاسبه و دریافت آب بهای مصرفی کشاورزان

رایزنی با وزارت جهادکشاورزی برای محاسبه و دریافت آب بهای مصرفی کشاورزان