مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 فروردین 1399 ساعت 14:102020-04-03فرهنگي

بیمه شدگان کارگاه های فرهنگی مشمول بیمه بیکاری می شوند


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: بیمه شدگان صنف ها و کارگاه های فرهنگی و هنری که به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شده اند، مشمول بیمه بیکاری می شوند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، رضا کمالی زرکانی اظهار کرد: بیمه شدگان صنف ها و کارگاه های فرهنگی و هنری که به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شده اند، مشمول بیمه بیکاری می شوند.

وی افزود: شاغلان موسسات فرهنگی هنری، چاپخانه ها، کانون های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه های هنری و سایر صنوف فرهنگی و هنری که تنها به علت شیوع بیماری کرونا از کار بیکار شده اند و زیر یکسال سابقه بیمه در سال 98 دارند، می توانند از بیمه بیکاری بهره مند شوند.

وی گفت: در راستای ماده 2 و بند ب ماده 6 قانون بیمه بیکاری شاغلان کارگاه ها و صنف های فرهنگی هنری مشمول، باید ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس https://bimebikari.

mcls.

gov.

ir ثبت نام اولیه را انجام دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برابر مقررات تامین اجتماعی، بیمه شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی می باشند، مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند و اشخاصی که به صورت خویش فرما بیمه شده اند (مثل بیمه شدگان صندوق هنر) مشمول این قانون نیستند.

کمالی گفت: کسانی که در سامانه مذکور ثبت نام می کنند، حتما علت بیکاری را گزینه حوادث غیرمترقبه انتخاب کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیمه شدگان کارگاه های فرهنگی مشمول بیمه بیکاری می شوند

بیمه شدگان کارگاه های فرهنگی مشمول بیمه بیکاری می شوند