مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 فروردین 1399 ساعت 19:202020-04-03پزشكي

طراحی سامانه های نوین دارویی برای درمان سرطان با نانوکامپوزیت های طبیعی در کشور


محققان و پژوهشگران دانشگاه علم و صنعت ایران با تلاش و پشتکار موفق به طراحی سامانه های نوین دارویی برای درمان سرطان با نانوکامپوزیت های طبیعی در کشور شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سرطان نوعی بیماری است که از تکثیر غیر طبیعی سلول های بدن آغاز می شود، بدن انسان از میلیون ها سلولی ساخته شده است که با یکدیگر گروه بندی شده تا بافت ها و اندام های مختلف را بسازند، ژن های داخل هر سلول به آن دستورهای لازم را صادر می کنند.

گاهی اوقات این دستورات در یک سلول مبهم و مغشوش بوده و سلول رفتار غیر طبیعی دارد و پس از مدتی گروهی از سلول های غیر طبیعی می توانند در خون یا سیستم ایمنی گردش کرده یا تبدیل به توده و تومور بدخیم یا سرطان شوند.

در واقع سلول های بدن در طی یک روند تنظیم یافته از بین می روند و سلول های جدید جای آنها را می گیرند گاهی اوقات این روند طبیعی از تنظیم خارج شده و سلول های فرسوده از بین نمی روند و تشکیل توده ای را  می کنند که می توانند تبدیل به تومور بدخیم یا سرطان شوند.

در این راستا خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس گفت وگویی درباره طراحی نانو لوله برای درمان سرطان با علی ملکی پژوهشگر برتر و معاون پژوهشی دانشکده شیمی دانشگاه علم و صنعت داشت، در این گفت وگو ملکی می گوید وقتی دارو به صورت کلاسیک وا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی سامانه های نوین دارویی برای درمان سرطان با نانوکامپوزیت های طبیعی در کشور

طراحی سامانه های نوین دارویی برای درمان سرطان با نانوکامپوزیت های طبیعی در کشور