مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 03:352020-04-04اقتصادي

همکاری آمریکایی ها با اوپک منجر به ثبات نسبی در بازار جهانی نفت خواهد شد


یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همان طوری که حضور روسیه در اوپک و پایبندی آن به تصمیمات سازمان اوپک باعث تقویت جایگاه اوپک و تاثی گذاری آن در تنظیم بازار نفت شده است، - یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همان طوری که حضور روسیه در اوپک و پایبندی آن به تصمیمات سازمان اوپک باعث تقویت جایگاه اوپک و تاثی گذاری آن در تنظیم بازار نفت شده است، حضور آمریکایی ها نیز منجر به ارتقای جایگاه اوپک خواهد شد.

جلال میرزایی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به درخواست عربستان برای برگزاری جلسه فوری اوپک پلاس، بیان کرد: عربستان بعد از گفت و گویی که بن سلمان با ترامپ داشته است، خواستار برگزاری فوری نشست اوپک پلاس شده است.

کشورهایی نظیر عربستان و روسیه و چندین کشور دیگر عضو اوپک پلاس هستند که توافق میان این ها باعث شد که عرضه نفت برای حفظ قیمت ها محدود شود.

وی در ادامه اظهار کرد: اما بعد از جلسه اخیر در وین یکی از برداشت ها این بود که عربستان در راستای منافع آمریکا و ضربه زدن به روسیه از توافق محدودیت عرضه نفت خارج شده است و برخی دیگر بر این باور بودند که شاید با یکدیگر تبانی کرده اند.

عدم توافق در وین باعث شد قیمت نفت در بازار جهانی روند نزولی طی کند اما با شیوع ویروس کرونا از چین به عنوان یکی از کشورهای عمده مصرف ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری آمریکایی ها با اوپک منجر به ثبات نسبی در بازار جهانی نفت خواهد شد

همکاری آمریکایی ها با اوپک منجر به ثبات نسبی در بازار جهانی نفت خواهد شد