مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 06:362020-04-04اقتصادي

ممنوعیت صدور چک بانکی در وجه حامل از 21 آذر/ پشت نویسی چک ممنوع


صدور چک بانکی در وجه حامل، پشت نویسی و ظهرنویسی چک بر اساس قانون جدید چک از 21 آذر 99 ممنوع خواهد بود و هر گونه نقل و انتقال چک باید در سیستم یکپارچه بانک مرکزی به ثبت برسد.

- ، یاسر مرادی با اشاره به تغییرات قانون چک در سال 99 گفت: بر اساس جدول زمان بندی که برای قانون چک در روزنامه رسمی تاریخ 5 آذر 97 منتشر شده و از 21 آذر 97 نیز به صورت رسمی، لازم الاجرا شده است، در سال 99 شاهد تغییرات بسیار عمده ای در زمینه چک خواهیم بود که مهمترین این تغییرات، ممنوعیت صدور و انتقال چک در وجه حامل و صدور چک به صورت فیزیکی است.

کارشناس حقوق بانکی افزود: بر اساس تبصره یک ماده 21 مکرر قانون چک، از زمان اجرای این قانون از 21 آذر سال 99، آن دسته از چک هایی که صادر خواهند شد، مکلف به تسویه صرفاً در سامانه چکاوک و طبق مبلغ و تاریخ مندرج در سامانه و در وجه دارنده نهایی هستند، به نحوی که از این تاریخ به بعد، صدور چک بانکی در وجه حامل ممنوع خواهد بود.

وی تصریح کرد: بر این اساس، برای پرداخت وجه هر چک بانکی، باید استعلام لازم از سامانه صیاد صورت گرفته و بر اساس آن، پرداخت انجام شود؛ این در حالی است که بر اساس این روش، صدور و ظهرنویسی چک در وجه حامل ممنوع است؛ پس نتیجه می گیریم اگر فردی بخواهد چکی را از تاریخ 21 آذر 99 به بعد صادر نماید، باید وارد سامانه چکاوک شده و مبلغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت صدور چک بانکی در وجه حامل از 21 آذر/ پشت نویسی چک ممنوع

ممنوعیت صدور چک بانکی در وجه حامل از 21 آذر/ پشت نویسی چک ممنوع