مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 07:172020-04-04اقتصادي

اهدا خون در کردستان 10 درصد افزایش یافت


محمد سعید کریمیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کاهش اهدای خون بدلیل شیوع کرونا در هفته های اخیر اظهار داشت: با فراخوان اهداکنندگان مستمر خون و اعلام نیاز به خون و فرآوده های خونی، شاهد حضور داوطلبان در مراکز اهدای خون و تامین نیاز استان در هفته آخر تعطیلات نوروز امسال بودیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش نشان می دهد.

وی افزود: حدود 140 بیمار تالاسمی و تعدادی بیمار هموفیلی و سرطان خون نیازمند دریافت مستمر خون هستند لذا می طلبد تا اهدا کنندگان این بیماران را فراموش نکنند البته با مراجعه این تعداد افراد هم اکنون ذخیره مناسب یک هفته برای استان را داریم و بانک خون مراکز درمانی هم خون مودر نیاز خود را دریافت کرده اند.

مدیرکل سازمان انتقال خون کردستان با اشاره به اینکه در مدت یاد شده 938 نفر به مراکز اهدا خون ماجعه کردند، اضافه کرد: از این تعداد 797 نفر موفق به اهدا خون شدند.

کریمیان با تاکید بر اینکه اهدای خون هیچ تاثیری در تضعیف سیستم ایمنی بدن ندارد، یادآور شد: اهدای خون موجب جایگزینی گلبول های جدید می شود و به تحریک سیستم ایمنی و تقویت آن کمک شایانی می کند.

کریمیان به مراجعه 33 هزار و 499 دواطلب در سال گذشته به مراکز انتقال خون استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 24 هزار و 626 نفر موفق به اهدای خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدا خون در کردستان 10 درصد افزایش یافت

اهدا خون در کردستان 10 درصد افزایش یافت