مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 08:352020-04-04پزشكي

چرا در روزهای کرونایی کوهنوردی انفرادی هم پرخطر است؟


با توجه به شیوع کرونا، کوهنوردی به صورت گروهی به دلیل تجمع افراد موجب شیوع این ویروس می شود اما عضو کمیسیون پزشکی اتحادیه جهانی کوهنوردی معتقد است که کوهنوردی به صورت انفرادی هم می تواند پرخطر باشد.

- دکتر حمید مساعدیان عضو کمیسیون پزشکی اتحادیه جهانی کوهنوردی در گفتگو با ایسنا، در باره خطرات کوهنوردی انفرادی در روز هایی که شیوع کرونا همه گیر شده است، بیان کرد: همانطور که کوهنوردان و مردم هر روز اخبار را رصد می کنند میزان شیوع بیماری کرونا زیاد است.

پس از ممنوعیت فعالیت های باشگاهی و کوهنوردی های گروهی از طرف مراجع رسمی و متولی این ورزش، انجام ورزش کوهنوردی به صورت انفرادی هم از نظر کارشناسان خطرناک است.

شاید برای برخی کوهنوردان و مردم این موضوع توجیه علمی کافی نداشته باشد و هنوز هم متاسفانه برخی به صورت انفرادی و یا دو - سه نفره به کوهنوردی می پردازند.

او افزود: همان گونه که می دانید ویروس کرونا در محیط بیرون از بدن انسان می تواند بین دو ساعت تا دو روز زنده بماند.

در مسیری که کوهنوردی می کنید از کجا مطمئن خواهید بود که فردی که هنوز علائم بیماری را ندارد نیم ساعت پیش و یا حتی روز گذشته از آن مسیر عبور نکرده باشد؟ یا در برخی مسیرها شاید ناخودآگاه برای حفظ تعادل خود دست به سنگ شوید و یا میله یا طنابی که در مسیر برای حفظ تعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا در روزهای کرونایی کوهنوردی انفرادی هم پرخطر است؟

چرا در روزهای کرونایی کوهنوردی انفرادی هم پرخطر است؟