مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 09:152020-04-04سياسي

مقتدایی: آیت الله کریمی از شخصیت های برجسته نظام اسلامی بود


آیت الله مرتضی مقتدایی روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا به چگونگی حضور مرحوم سید جعفر کریمی در دستگاه قضایی پرداخت و افزود: در زمان انقلاب یکی از دغدغه های مهم امام راحل، جاری شدن قوانین و احکام اسلام در همه ابعاد در نظام اسلامی بود، به همین دلیل دستور تاسیس شورای عالی قضایی را صادر کرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، امام راحل دو نفر از روحانیان سرشناس و صاحب نفوذ را به عنوان رییس دیوان عالی کشور و دادستان کل معرفی کرد، تا از این منظر احکام و قوانین مطابق موازین شرع مقدس جاری شود.

مقتدایی گفت: امام راحل سعی داشت افراد فاضل، مجتهد و دلسوز در دستگاه قضایی باشند تا بتوانند قوانین اسلامی را در همه تشکیلات و با ابعاد مختلف پیاده کنند و بنده نیز به عنوان عضو شورای عالی قضایی همین ایده را دنبال کردم.

وی گفت: بنده با حضور در منزل آیت الله سید جعفر کریمی، از ایشان برای حضور در دستگاه قضایی درخواست کردم و به دلیل این که علاقه مند به خدمت در نظام اسلامی بود، ایشان با آغوش باز استقبال کرد و همان سال وارد دستگاه قضایی شد و ریاست دادگاه عالی انتظامی قضات را برعهده گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما دنبال افراد نخبه و مجتهد برای حضور در دستگاه قضا بودیم و در حقیقت آیت الله کریمی از امتیاز و شایستگی بالایی برای حضور در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقتدایی: آیت الله کریمی از شخصیت های برجسته نظام اسلامی بود

مقتدایی: آیت الله کریمی از شخصیت های برجسته نظام اسلامی بود