مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 12:052020-04-04اقتصادي

خطر بروز فروچاله و نشست ناشی از اضافه برداشت در بهاباد یزد


رییس اداره منابع آب شهرستانهای بافق و بهاباد در استان یزد با اشاره به این که چالش اصلی در این دو شهرستان، همچنان اضافه برداشت از چاه هاست، گفت: - رییس اداره منابع آب شهرستانهای بافق و بهاباد در استان یزد اعلام کرد؛ خطر بروز فروچاله و نشست ناشی از اضافه برداشت در بهاباد یزد ایسنا/یزد رییس اداره منابع آب شهرستانهای بافق و بهاباد در استان یزد با اشاره به این که چالش اصلی در این دو شهرستان، همچنان اضافه برداشت از چاه هاست، گفت: انضباط آبی تنها راهکار حفظ منابع آبی بافق و بهاباد است.

سیدعلی اوهب با اشاره به فعالیت حدود 215 حلقه چاه فعال در شهرستان بافق، گفت: تقریباً 60 درصد چاه های این شهرستان مربوط به بخش کشاورزی و 40 درصد باقیمانده مربوط به دیگر مصارف است.

وی سهم برداشت چاه های کشاورزی از آب های زیرزمینی را حدود 85 درصد و سایر چاه ها را 15 درصد عنوان کرد و افزود: دغدغه اصلی در این شهرستان، اضافه برداشتی است که از چاه های دارای پروانه کشاورزی صورت می گیرد.

رییس اداره منابع آب بافق و بهاباد خاطرنشان کرد: مشکل اصلی در محدوده بافق اضافه برداشت از چاه ها بوِیژه چاه های کشاورزی است به طوری که تاکنون باعث کسری تجمعی مخزن به میزان حدود 255 میلیون مترمکعب شده است و همچنان با توجه به افت سالانه حدود 10 سانتیمتر، به کسری تجمعی مخزن اضافه می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر بروز فروچاله و نشست ناشی از اضافه برداشت در بهاباد یزد

خطر بروز فروچاله و نشست ناشی از اضافه برداشت در بهاباد یزد