مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 17:152020-04-04سياسي

برای بازگشایی اصناف پافشاری و عجله نکنیم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، سید وحید احمدی طباطبایی عصر امروز شنبه در جمع اصحاب رسانه در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که آیا از پلاسمای بیماران بهبود یافته برای درمان بیماران مبتلا به کرونا می توان استفاده کرد؟ بیان داشت: این مطلب اثبات شده نیست و تنها در حد پژوهش، تحقیق و فرضیه است و امکان بومی سازی آن به شرایط هر کشوری بستگی دارد.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه اخیراً مطلبی راجع به کارایی انواع ماسک ها منتشر شده که در آن تأثیرگذاری ماسک های پارچه ای و اسفنجی در جلوگیری از نفوذ ویروس صفر اعلام شده؛ اگر چنین است؛ چرا به مردم توصیه شده که در خانه ها اقدام به تهیه ماسک های پارچه ای کنند؟ گفت: طبق نظریه سازمان بهداشت جهانی تنها افراد بیمار و کسانی که ارتباط نزدیک با فرد مبتلا و بیمار را دارند باید از ماسک و الزاماً ماسک جراحی استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بیماران نباید از ماسک های N95 و ماسک های سوپاپ دار استفاده کنند زیرا این ماسک ها برای بیماران نیست و حتی در برخی موارد این ماسک ها تنگی نفس در بیماران را تشدید می کند.

طباطبایی در خصوص کارایی ماسک های N95 اظهار داشت: این ماسک ها حدود 95 درصد از ذرات با قطر پایین را می توانند فیلتر کنند که تنها در بخش هایی از بیمارستان و در شرایطی خاص مورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای بازگشایی اصناف پافشاری و عجله نکنیم

برای بازگشایی اصناف پافشاری و عجله نکنیم