مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 04:102020-04-05اقتصادي

آغاز برداشت سیب زمینی در جاسک


مدیر عامل شرکت سهامی زراعی جگین شهرستان جاسک گفت : برداشت سیب زمینی در 100 هکتار از زمین های کشاورزی دشت جگین این شهرستان آغاز شد.

- حمزه طاهری در این خصوص در گفت و گو با ایسنا، افزود: این شهرستان یکی از قطب های بخش کشاورزی استان و جنوب شرق کشور است و پیش بینی می شود امسال 4 هزار تن سیب زمینی از اراضی دشت جگین برداشت شود.

وی اظهار کرد: سطح زیر کشت سیب زمینی در این منطقه حدود 100 هکتار است و برداشت این محصول تا اوایل اردیبهشت در جاسک ادامه دارد.

مدیر عامل شرکت سهامی زراعی جگین شهرستان جاسک میانگین تولید سیب زمینی را 40 تن در هر هکتار بیان کرد و افزود: رقم تولیدی سیب زمینی این اراضی آریندا که پوست آن نازک است.

وی با اشاره به اینکه آغاز برداشت سیب زمینی در جاسک این محصول علاوه بر تاًمین نیازهای مصرف داخل شهرستان به استان های دیگر از جمله تهران ، فارس ، اصفهان و مرکز استان نیز صادر می شود ، افزود: بیش از 400 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم از این طریق مشغول به کار هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این بندرساحلی از لحاظ داشتن آب شیرین جگین با ظرفیت ذخیره سازی بیش از 300 میلیون متر مکعب در زمین های مهیا کشاورزی بسیار پر اهمیت و حیاتی است.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت سیب زمینی در جاسک

آغاز برداشت سیب زمینی در جاسک