مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 04:152020-04-05اجتماعي

تالاب الله آباد آبیک دوباره احیا شد


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: بر اثر بارش های بهاری امسال، تالاب الله آباد پس از 15 سال دوباره احیا شده و با تداوم بارش های بهاری وسعت آبگیری این تالاب بیشتر خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسن عباس نژاد، با بیان اینکه بارش های بهاری در این روزها جانی دوباره به تالاب الله آباد شهرستان آبیک داده است، گفت: با وجود اینکه این تالاب حدود 15 سال خشک و کویری شده بود، اما از سال جدید و به علت بارش های بهاری دوباره احیا شده و با تداوم بارش های بهاری وسعت آبگیری این تالاب بیشتر خواهد شد.

عباس نژاد از بازگشت مجدد پرندگان مهاجر به تالاب یادشده خبر داد و افزود: به خاطر این بارش ها و احیای دوباره تالاب الله آباد، حدود 130 گونه پرنده از جمله فلامینگوها و گونه ّ ّ های کمیابی مانند اردک سرسبز و درنا برای زندگی به این تالاب بازگشته اند که منظره زیبایی را در این تالاب ایجاد کرده است.

وی با ذکر اینکه پیشتر چرای بی رویه، تأمین نشدن حقابه و زهکشی این تالاب را به کانون اصلی ریزگرد در استان های قزوین، البرز و تهران تبدیل کرده بود، ادامه داد: با توجه به بارندگی هایی که به تازگی اتفاق افتاد و پس از اینکه زهکش دشت الله آباد مسدود شد، امروز می بینیم که در بعضی از مناطق تالاب آبگیرهای ایجاد شده و در نقاط دیگر هم این تالاب شکل دریاچه به خود گرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب الله آباد آبیک دوباره احیا شد

تالاب الله آباد آبیک دوباره احیا شد