مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 04:302020-04-05سياسي

عقلانیت دینی، حلقه مفقوده معرفت زایی جوانان


از آن جا که فضای فرهنگی و نخبگانی جامعه در راستای ترویج عقلانیت دینی و پاسخگویی به شهبات و معرفتی جوانان تعریف نشده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قرآن و فعالیت های دینی خبرگزاری فارس حجت الاسلام محمدحسین مختاری رییس دانشگاه مذاهب اسلامی به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان یادداشتی به خبرگزاری فارس داد.

ولادت باسعادت حضرت علی اکبر(ص) که به نام روز جوان نام گذاری شده است.

از یک سو از شأن و منزلت بی بدیل آن حضرت به عنوان نماد رشادت، معرفت، عقلانیت، بصیرت و لزوم الگوپذیری جوانان از آن حضرت حکایت دارد و از سوی دیگر طرح مسائل و مشکلات نسل جوان بالاخص در زمینه های فرهنگی و معرفتی را دو چندان می سازد.

گفتنی است جوانی مهم ترین و حساس ترین مرحله از زندگی انسان به شمار می آید که با پرخاشگری و حریف طلبی جوانان به اوج خود می رسد، چرا که کودک آرام دیروز به جوان پرشور امروز تبدیل شده است و این شور گرایی ایجاد برخی رفتارهای بحران زا را اجتناب ناپذیر می سازد.

در این میان پروسه گذار از دوران پرفشار مدرسه که به نام اصول تربیتی، باید و نبایدهای فراوانی از سوی نظام آموزشی کشور بر رفتار شکننده نوجوانان و جوانان تحمیل می کند، روحیات و خلقیات نسل جوان را به مثابه فنر فشرده شده ای قرار می دهد که تبعات آن در دانشگاه در قالب افت تحصیلی، تشدید پرخاشگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقلانیت دینی، حلقه مفقوده معرفت زایی جوانان

عقلانیت دینی، حلقه مفقوده معرفت زایی جوانان