مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 04:372020-04-05پزشكي

51 نفر بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف الکل در کردستان مسموم شدند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، هومن قصری اظهار داشت: در روزهای نخست شیوع بیماری کرونا (اوایل اسفند سال 98) با توجه به ورود حجم انبوهی از الکل های تقلبی به باراز، شایعه ای شکل گرفت که در آن ادعا شده بود در صورت مصرف الکل می توان از ابتلا به بیماری جلوگیری کرد.

وی افزود: برخی افراد با تاثیر از این شایعه به جای الکل طبی (اتانول) از الکل صنعتی (متانول) برای ضدعفونی دست ها و یا حتی خوارکی (که هر دو نوع خطرناک است) استفاده کرده و دچار مسمومیت های شدیدی شدند و در همین ارتباط شش نفر نیز جان خود را از دست دادند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه همزمان با شیوع کرونا، مصرف الکل تقلبی نیز یکی از نگرانی های اصلی دانشگاه علوم پزشکی استان بود، ادامه داد: با اطلاع رسانی وسیعی که از طریق رسانه ها انجام شد، خوشبختانه آمار مسمومیت ناشی از مصرف الکل در استان افزایش نیافت و در حد همان 51 نفر روزهای اول باقی ماند که این افراد نیز بلافاصله تحت درمان قرار گرفتند.

قصری به آسیب های جدی مصرف الکل تقلبی بر چشم، کلیه و کبد مصرف کنندگان اشاره کرد و یادآور شد: اقدامات درمانی برای مسمومان انجام گرفت ولی اثرات ناشی از استفاده از الکل به صورت کامل در بدن این افراد از بین نمی رود و در آینده همچن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

51 نفر بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف الکل در کردستان مسموم شدند

51 نفر بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف الکل در کردستان مسموم شدند