مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 06:002020-04-05سياسي

حضرت علی اکبر (ع) نماد بصیرت در ولایت مداری است


هر سال همزمان با فرا رسیدن یازده شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) در نقاط مختلف ایران اسلامی جشن گرفته می شود ولی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و تأکید بر پرهیز از تجمعات گروهی، - ایسنا/یزد هر سال همزمان با فرا رسیدن یازده شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) در نقاط مختلف ایران اسلامی جشن گرفته می شود ولی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و تأکید بر پرهیز از تجمعات گروهی، این مهم انجام نشده لذا سعی داریم با بیان مختصری از زندگی نامه آن حضرت، شرایط لازم برای شناخت بیش از پیش فرزند امام حسین(ع) را فراهم کنیم.

بنا به روایتی حضرت علی اکبر (ع) در یازدهم شعبان، در مدینه منوره دیده به جهان گشود، پدر گرامی ایشان امام حسین (ع) و مادر محترمه اش لیلی بنت ابی مرّه بن عروه بن مسعود ثقفی است.

وی جوانی خوش چهره، زیبا، خوش زبان و دلیر بود و از جهت سیرت و خلق و خوی و صباحت رخسار، شبیه ترین مردم به پیامبر اکرم(ص) بود و شجاعت و رزمندگی را از جدش علی ابن ابیطالب (ع) به ارث برده و جامع کمالات، محامد و محاسن بود.

سن حضرت علی اکبر (ع) درباره سن و سال و طول عمر حضرت علی اکبر(ع) نقل قول های متفاوتی وجود دارد، از سویی اکبر یعنی بزرگتر و با توجه به این نکته می توان متوجه شد که آن حضرت فرزند بزرگ امام حسین (ع) بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضرت علی اکبر (ع) نماد بصیرت در ولایت مداری است

حضرت علی اکبر (ع) نماد بصیرت در ولایت مداری است