مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 07:462020-04-05اقتصادي

کاهش 40 درصدی اهدای خون در نوروز 99 قم


مرتضی نوریان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باوجود کاهش اهدای خون در نوروز 99، میزان مصرف خون در مراکز درمانی استان از ابتدای سال تا 15 فروردین ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در 15 روز ابتدایی سال جاری 770 شهروند نوع دوست قم اقدام به اهدای خون کردند، این در حالی است که در این مدت 2 هزار و 200 خون و فرآورده خونی در مراکز درمانی استان مصرف شده است.

مدیرکل انتقال خون قم با تاکید بر این که ذخیره خونی استان باید همواره در یک سطح استاندارد قرار داشته باشد، افزود: باوجود کاهش اهدای خون در روزهای اخیر و تشدید این موضوع به دلیل شیوع بیماری کرونا، ذخیره خون استان در سطح قابل قبولی قرار دارد.

نوریان بابیان این که این استان برای 12 روز ذخیره خون دارد گفت: باوجود کاهش اهدای خون و افزایش مصرف بیمارستانی ، ذخیره خون قم صد درصد نیاز مراکز درمانی و 90 درصد نیاز این مراکز به پلاکت را تامین کرده است.

وی با تاکید بر این که وضعیت ذخیره خون استان به صورت لحظه ای پایش می شود، گفت: ذخایر خونی قم در شرایط کنونی پاسخگوی نیاز مراکز درمانی است ولی به دلیل این که زمان ماندگاری خون محدود است، امکان ذخیره خون در مدت طولانی وجود ندارد به همین دلیل باید اهدای خون به صورت مرتب و مستمر صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 40 درصدی اهدای خون در نوروز 99 قم

کاهش 40 درصدی اهدای خون در نوروز 99 قم