مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 09:402020-04-05اقتصادي

توقیف حدود 1500 رأس دام غیرمجاز و قاچاق در خراسان شمالی


کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی از توقیف هزار و 485 رأس دام زنده خبر داد که به طور غیرمجاز یا قاچاق، برای حمل و نقل آن ها در این استان اقدام شده بود.

- دکتر ابراهیم تقوایی مقدم در گفت و گو با ایسنا، گفت: سال گذشته درمجموع، 993 رأس دام سبک و 65 رأس دام سنگین غیرمجاز، در محورهای مواصلاتی این استان توقیف شد.

وی اضافه کرد: در مدت یادشده هم چنین آمار دام های قاچاق که از سوی سازمان جمع آوری اموال تملیکی به ما معرفی شد، شامل 420 رأس دام سبک و هفت رأس دام سنگین بود.

تقوایی مقدم خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات ابلاغی ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هرگونه حمل و نقل دام زنده باید با دریافت مجوز و گواهی بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی انجام شود و در غیر این حالت، با آن ها به عنوان محموله های غیرمجاز و قاچاق برخورد می شود.

وی یادآور شد: سال گذشته، 391 هزار و 514 رأس دام سبک و چهار هزار و 518 رأس دام سنگین با دریافت مجوز و گواهی های بهداشتی دامپزشکی از استان خارج شد که این آمار نسبت به دوره مشابه قبلی بیش از 20 درصد رشد داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: از دامداران و بهره برداران این حوزه انتظار می رود، برای کنترل و جلوگیری از انتقال بیماری ها و پیشگیری از مخاطرات بهداشتی، از نقل و انتقال غیرمجاز دام و فرآورده های خام دامی خودداری کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقیف حدود 1500 رأس دام غیرمجاز و قاچاق در خراسان شمالی

توقیف حدود 1500 رأس دام غیرمجاز و قاچاق در خراسان شمالی