مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 10:302020-04-05پزشكي

تصویب 133 طرح پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه کرونا


معاونت تحقیقات و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی تهران از تصویب 133 طرح پژوهشی در زمینه کرونا خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمد علی صحراییان با اعلام این خبر گفت: پس از شروع بحران کرونا کووید 19 در کشور، دانشگاه های مختلف اقدام به تحقیقات در این زمینه کردند.

دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز مسیری سریع (fast track) برای تصویب پروپوزال ها ایجاد کرد؛ به نحوی که حدود 80 درصد از پروپوزال ها در کمتر از یک هفته به تصویب رسیدند.

همچنین گرنت کووید یا گرنت کرونا در سامانه پژوهشیار ثبت شد.

وی از ثبت بیش از 150 پروپوزال طی سه هفته اخیر (هفته ای50 پروپوزال) در این سامانه خبر داد و خاطرنشان کرد: تا کنون 133 طرح به تصویب رسیده و مجوز دریافت کرده است.

همچنین از بین 150 طرح ثبت شده، 33 طرح کارآزمایی بالینی هستند که به صورت یک مرکزی یا چند مرکزی در بیمارستان های مختلف در حال انجام هستند.

مابقی طرح ها نیز به بررسی همه گیر شناسی ویروس کرونا، اثرات کرونا بر شرایط اقتصادی، اجتماعی و روانی جامعه و همچنین بررسی اثرات کرونا بر خستگی کادر درمان می پردازد.

صحراییان، آمادگی دانشگاه برای مشارکت در مطالعات جهانی را اقدامی مثبت خواند و گفت: در حال حاضر، دانشگاه علوم پزشکی تهران در یکی از مطالعات سازمان بهداشت جهانی شرکت کرده و مراکز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب 133 طرح پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه کرونا

تصویب 133 طرح پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه کرونا