مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 06:062020-04-06بين الملل

دلایل بهبود روابط مغرب و عربستان چیست؟


در پی سفر «عبدالمجید تبون» رییس جمهور الجزائر به عربستان سعودی در فوریه گذشته، فشارها بر مغرب برای تحکیم روابط با ریاض بیشتر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفر اخیر رییس جمهور الجزائر به ریاض، محمد ششم شاه مغرب را نیز به فکر بهبود روابط با ریاض انداخت و او سریعا فؤاد عالی الهمه مشاور اول خود را در روز 26 فوریه (7 اسفند) برای دیدار با محمد بن سلمان ولی عهد سعودی به ریاض اعزام کرد.

با این حال شاه مغرب دست از روابط خوب با قطر برنداشت و یک روز پس از دیدار مشاورش با بن سلمان، ناصر بوریطه وزیر خارجه مغرب نیز به دیدار تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر رفت.

اهمیت سفر رییس جمهور الجزائر به ریاض از آن جهت است که الجزائر حامی اصلی جبهه پولیساریو است لذا حل اختلافات سیاسی بین مغرب و عربستان از جوانب مختلف می تواند به نفع دو طرف باشد و به جنگ دیپلماتیک مغرب علیه جبهه پولیساریو، مشروعیت ببخشد.

طبق گزارش وبگاه الخلیج الجدید ، اوایل سال جاری رباط موفق شد تعدادی از کشورهای کوچک آفریقایی را به بازگشایی کنسولگری در صحرای غربی متقاعد سازد که با واکنش سریع الجزائر مواجه شد و سریعا سفیر خود در ساحل عاج را پس از افتتاح کنسولگری این کشور در شهر العیون، برای مشورت احضار کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل بهبود روابط مغرب و عربستان چیست؟

دلایل بهبود روابط مغرب و عربستان چیست؟