مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 07:582020-04-06سياسي

عبرت های کرونا از نگاه عماد افروغ


افروغ جامعه شناس یادآور شد که «یکی از عبرت های کرونا این است که درد دیگری درد ما باشد» و افزود: «کرونا هشداری بود که خود واقعی مان را فهم کنیم».

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ عماد افروغ جامعه شناس و استاد دانشگاه در خصوص آموزه ها و عبرت های بحران کرونا، می گوید: رابطه انسان با طبیعت، با خودش، دیگری و رابطه اش با ساختارهای اجتماعی، چهار عبرتی است که انسان باید مورد توجه قرار دهد؛ یعنی عبرت بگیرد که رابطه اش را با طبیعت تغییر دهد، همبستگی و عشق به دیگری دومین عبرت از بحران کرونا است و در مرحله بعد تلاش کند ساختارهای اسارت بخش جامعه را بشناسد و عبرت چهارم این است که تلاش کند خود واقعی اش را فهم کند.

متن گفت و گو با دکتر عماد افروغ را در ادامه می خوانید: دکتر عماد افروغ در رابطه با آموزه‎ها و عبرت های بحران کرونا برای حکومت و ملت، گفت: برای پاسخ به این سوال به چهار عبرت کلان انسان با طبیعت، با دیگران، با ساختارهای اجتماعی و یا به عبارتی با جامعه و در آخر به رابطه انسان با خودش اشاره می کنم.

رویکرد انسان با طبیعت به این معنا که انسان باید رویکرد خود را نسبت به طبیعت عوض کند.

همه افتخار تمدن غرب بر این بود که بر طبیعت مسلط شده است و آن را تحت کنترل خودش درآورده است و بدین وسیله هر سیاست و رفتاری را نسبت به طبیعت دنبال کرده است، طبیعت را مخلوق و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبرت های کرونا از نگاه عماد افروغ

عبرت های کرونا از نگاه عماد افروغ