مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 فروردین 1399 ساعت 02:202020-04-06اقتصادي

کرونا، آثار اقتصادی بلند مدتی خواهد داشت


استاد گروه اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار کرد: قرار نیست کرونا باقی بماند، ولی آثار اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آن تا سال ها ادامه خواهد داشت؛ - آثار کوتاه مدت کرونا همین تعطیلی هتل ها مراکز فرهنگی، تفریحی وغیره است و تاثیر بر بازار مسکن، خودرو و .

آثار بلند مدت بوده که بعد از اتمام شیوع کرونا بروز می یابد.

محمد کلامی در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا وضعیت به قبل از کرونا برگشته و عادی می شود؟ تصریح کرد: بعد از کرونا استفاده از هتل ها، مراکز فرهنگی، تفریحی و وسایل نقلیه عمومی به شدت کاهش یافته و تقاضا برای منزل شخصی و خودرو شخصی به شدت افزایش خواهد داشت؛ چرا که ترس از کرونا و ویروس های دیگر تا سال های دیگر نیز ادامه خواهد داشت و می توان گفت تاریخ ایران و جهان به قبل از کرونا و بعد از کرونا تقسیم می شود.

وی اظهار کرد: پیش بینی ها حاکی از رشد اقتصادی مثبت بسیار اندک در سال جدید بود؛ حال با توجه به شیوع کرونا ویروس احتمالا شاهد رشد منفی اندکی یعنی حدود منفی یک تا دو درصد خواهیم بود.

وی در خصوص تورم ایران در سال جاری، اظهار کرد: در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد، تورم مشابه سال گذشته خواهد بود ولی تشدید کسری بودجه می تواند تورم را بیش از این نیز افزایش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا، آثار اقتصادی بلند مدتی خواهد داشت

کرونا، آثار اقتصادی بلند مدتی خواهد داشت