مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 فروردین 1399 ساعت 03:452020-04-07پزشكي

روایت پسر شجاع در کلبه/ از مسؤولیت اجتماعی پدر تا مادری که بی وقفه پرستار است


  رضا فقط 7 سال دارد؛ در خردسالی به دلیل ابتلا به یک بیماری نادر (HUS ) دچار نارسایی کلیه می شود، او که تا سن 5 سالگی دیالیز صفاقی می شده، دی ماه 96 پیوند کلیه می شود اما این پیوند در مقابل بیماری زمینه ای دوام نمی آورد و از 5 ماه بعد از پیوند مجدد به دیالیز بر می گردد.

    وی حالا دو سالیست که دائم بین منزلش در ساری و مرکز درمانی کودکان امیرکلا در رفت و آمد است، کودک شجاعی که در حین تحمل درد به زندگی لبخند می زند.

ماجرای این پسر شجاع را اولین بار پدرش رسانه ای کرد، روح الله شجاعی؛ گرافیست و صفحه آرای فضای مجازی و از فعالان رسانه ای، وقتی متوجه می شود افزایش معنادار سفرها به مازندران، به شیوع ویروس کرونا در این استان دامن زده و نام مازندران را از استان های پاک، به صدر جدول استان های درگیر با کرونا رسانده است، به مسؤولیت اجتماعی خود در این خصوص عمل می کند.

  شجاعی، از بیماری فرزندش فرصت تازه ای ساخت و در زمانی که کنار رضا در بیمارستان حضور داشت دست به تولید محتوای فرهنگی و اجتماعی زد و در صفحه شخصی خود ویدئویی از فرزند خردسالش منتشر کرد.

  رضا که مجبور است برای انجام دیالیز هفته ای سه بار از ساری تا بابل در رفت و آمد باشد، در این ویدئوی کوتاه از مردم درخواست دارد که در خانه بمانند و به شمال سفر نکنند، او می گوید: وسط این کرونا تکلیف من دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت پسر شجاع در کلبه/ از مسؤولیت اجتماعی پدر تا مادری که بی وقفه پرستار است

روایت پسر شجاع در کلبه/ از مسؤولیت اجتماعی پدر تا مادری که بی وقفه پرستار است