مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 فروردین 1399 ساعت 04:002020-04-07فرهنگي

«شمس جان» و صیانت از مفاخر ملی/ راهی که باید ادامه داشته باشد


همایون کامور نوازنده ساز «سی تار» و از پژوهشگران حوزه موسیقی در قالب یادداشتی به بررسی آلبوم «شمس جان» اثر عماد توحیدی و خوانندگی داود آزاد پرداخت.

- همایون کامور نوازنده ساز سی تار و از پژوهشگران حوزه موسیقی در قالب یادداشتی به بررسی آلبوم شمس جان اثر عماد توحیدی و خوانندگی داود آزاد پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازقرار گرفته، آمده است: اخیراً آلبومی با عنوان شمس جان بر بنیاد حکایت پادشاه و کنیزک از دفتر اول مثنوی معنوی مولانا(نسخه قونیه) با موسیقی عماد توحیدی، آواز داوود آزاد و روایت عبدالجبار کاکایی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شده است.

قریب سه دهه است که بحث ادعای کشورهای دیگر در مصادره نام و آثار مفاخر ایرانی داغ است و یکی طرح صورت پورسینا و امام فخر رازی را بر روی اسکناس هایش چاپ می کند و آن دیگری تندیس نظامی را به عنوان شخصیت ملی انحصاری خود علم می کند و دیگری فارابی را از عالمان اعراب می داند و.

! ادعای مالکیت ملّی و انحصاری بزرگان علم و ادب و عرفان ایران فرهنگی توسط برخی کشورها به شاعران و دانشمندان و عرفا محدود نمانده و کار به جعل خاستگاه سنت ها و رسوم و سازها و صنایع دستی کشورمان نیز کشیده شده است.

یکی از شاخص های سازمان یونسکو به عنوان مرجعی بین المللی در ثبت میراث کشورها و اقوام، آثار هنری منبعث و مرتبط با موضوع مطروحه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«شمس جان» و صیانت از مفاخر ملی/ راهی که باید ادامه داشته باشد

«شمس جان» و صیانت از مفاخر ملی/ راهی که باید ادامه داشته باشد