مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 فروردین 1399 ساعت 04:052020-04-07اقتصادي

بیلان منابع آبی مثبت است/پرشدن 72 درصد ظرفیت سدهای کردستان


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان از بیلان مثبت منابع آبی و افزایش حجم آب سدهای استان کردستان خبر داد و گفت: خوشبختانه وضعیت منابع آبی کردستان خوب است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، عرفان مومن پور ضمن اشاره به بارش های اخیر و متعاقب آن جاری شدن و جان گرفتن رودخانه های فصلی، اظهار داشت: بارش های گسترده در سراسر استان حجم قابل توجهی از آب را روانه سدها و رودخانه ها کرد و این نوید بخش افزایش حجم آب سدهای کردستان است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه یک هزار و 900 میلیون متر مکعب از مخازن سدهای استان، آب را در خود ذخیره کرده اند، افزود: هم اکنون حدود 72 درصد از ظرفیت کل سدهای کردستان پر آب بوده و مخازن سدهای استان به تفکیک سد شهید کاظمی 77 درصد، سد سنگ سیاه 66 درصد، سد زیویه 37 درصد، سد چراغ ویس سقز 37 درصد، سد قوچم 16 درصد و سد سیازاخ 11 درصد آب دارند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان ادامه داد: بارندگی های اخیر موجب شده است تا آب ورودی به سدها نیز در شرایط مناسبی قرار بگیرد به طوری که با رواناب ورودی به مخازن، بالای هفت سد در استان بیش از 90 درصد آب را در خود ذخیره کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیلان منابع آبی مثبت است/پرشدن 72 درصد ظرفیت سدهای کردستان

بیلان منابع آبی مثبت است/پرشدن 72 درصد ظرفیت سدهای کردستان