مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 فروردین 1399 ساعت 06:002020-04-07سياسي

چراغ عارف نامدار عصر ایلخانی در حاشیه کویر روشن شد


با استقرار نگهبانی و حراست در یکی از آثار مهم عصر ایلخانی استان در روستای صوفی آباد سرخه و برنامه ریزی برای تکمیل تحقیقات تیم بین المللی ایسکارسا، - در این بنا ثبت شده، بار دیگر چراغ این عارف نامدار قرن هشتم در حاشیه دلنشین کویر استان سمنان، روشن خواهد شد.

مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان در گفت وگوی اختصاصی با ایسنا از استقرار نگهبان در آرامگاه شیخ علاالدوله سمنانی از عرفای نامدار قرن هشتم و از آثار تاریخی واجد ارزش عصر ایلخانی در استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: با وجود اینکه این اثر تاریخی ثبت ملی شده در مالکیت دستگاه دیگری است، اما میراث فرهنگی استان هم در بحث مرمت و هم در بحث حفاظت و صیانت از آن هزینه های زیادی کرده است.

وی با اذعان به اینکه بر اساس ماده دوم قانون آثار ملی ثبت شده، دولت مکلف به حفاظت از همه آثار واجد ارزش تاریخی است افزود: اصولا شناسایی، ثبت، حفاظت، صیانت و.

از آثار تاریخی واجد ارزش، بخشی از وظیفه ذاتی وزارت میراث فرهنگی است.

اگرچه دامنه فعالیت های این وزارتخانه گسترده تر از این ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به عدم شناخت برخی افراد از قوانین، از آن به عنوان عاملی موثر در قضاوت های نادرست درباره برخی از امور نام برد و گفت: شناخت ناقص از قوانین منجر به قضاوت و تحلیل نادرست می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چراغ عارف نامدار عصر ایلخانی در حاشیه کویر روشن شد

چراغ عارف نامدار عصر ایلخانی در حاشیه کویر روشن شد