موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - قهرماني پرسپوليس - سازمان برنامه - كارشناس داوري - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست جمهوري - سازمان برنامه و بودجه - رييس سازمان - انجمن علمي مهندسي مالي - پرچم لا اله الا الله - طرز تهيه ميني چيز كيك - امام جمعه اهل سنت زاهدان - اصولگرايان مجلس - معدن سرب - اطعام علوي - بهزاد محمدي - سرمربي صنعت نفت - ورزشگاه اولدترافورد - خط دو قطار شهري شيراز - ماهواره اينترنتي - ارتعاش

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 فروردین 1399 ساعت 09:062020-04-07اجتماعي

کرونا و آرامش بناهای تاریخی


ویروس کرونا باعث شده مردم در خانه بنشینند تا زنجیره گسترش این ویروس قطع شود، اما کارشناسان منابع طبیعی و میراث فرهنگی و فعالان این حوزه معتقدند این خانه نشینی، کمکی به محیط زیست و بناهای تاریخی بوده است.

مازندران هر سال در نوروز پذیرای میلیون ها گردشگر بود که بخشی از این گردشگران هم از بناهای تاریخی بازدید می کردند.

اگرچه بخش اعظمی از گردشگران محیط های فرهنگی، دغدغه فرهنگی داشته و از تخریب این بناها خودداری می کنند ، اما حتما در بازدید از بناها، برخی دیوارنویسی هایی را دیده‎ ایم که از سوی بخش دیگری از گردشگران، به یادگار مانده است.

گردشگرانی که تاریخ حضور و یا نام خود را بر بناهای تاریخی، کنده کاری می کنند و باعث آزار دوست داران فرهنگ و تاریخ این سرزمین می شود.

امسال مازندران هم مانند سراسر کشور، پذیرای گردشگر نبود و تعطیلی بناها و مناطق گردشگری باعث دمیدن روح تازه در این مراکز شد.

کرونا اگر برای ما انسان ها ضرر مالی و جانی در پی داشت اما برای طبیعت و تاریخ ما، روزهای آرامی رقم زد.

نفس تازه در بناهای تاریخی یک باستان شناس به خبرنگار ایرنا گفت : هر ساله در بحبوحه آغاز سال نو در ایران، موجی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی راهیِ اماکن تفریحی، طبیعی و تاریخی مناطق مختلف می شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا و آرامش بناهای تاریخی

کرونا و آرامش بناهای تاریخی